Listing 1 - 10 of 104 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactisch handboek voor het onderwijzen van Nederlands als tweede taal aan leerlingen vanaf twaalf jaar.
Spreken in het openbaar --- Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- Spreken --- Mondelinge communicatie --- Mondelinge taalvaardigheid --- Nederlands. --- Tweedetaalverwerving. --- Fremdsprachenunterricht. --- Niederlande. --- NT2
Choose an application
muziek --- Music --- Périodiques --- Tijdschriften --- Musique --- History and criticism --- Periodicals --- Histoire et critique --- Musik. --- Musik --- Benelux countries. --- Europe. --- Niederlande. --- Périodiques --- BREPOLS-E EJMUSIQ EPUB-ALPHA-J EPUB-PER-FT
Choose an application
Onderzoek naar de literaire ontwikkeling van adolescenten in de tweede fase van het voortgezet onderwijs. Centraal staat de vraag 'Waarom moet je lezen wat je nog niet kunt begrijpen?'. Voor o.a. vakcollecties jeugdliteratuur.. Onderzoek naar de literaire ontwikkeling van adolescenten in de tweede fase van het voortgezet onderwijs. Centraal staat de vraag 'Waarom moet je lezen wat je nog niet kunt begrijpen?'..
Didactics of secundary education --- literatuuronderwijs --- Didactics of social education --- Didactics of Dutch --- literatuurwetenschap --- Research on teaching --- Netherlands --- Literatuuronderwijs ; secundair onderwijs --- Lectuurvoorziening voor adolescenten --- Literatuur ; nederlands ; s.o. --- 485.15 --- Literaire competentie --- Literatuuronderwijs --- Literatuuronderwijs. --- Nederlands. --- HAVO. --- VWO. --- Berufsbildung. --- Betriebliche Ausbildung. --- Nederland. --- Niederlande. --- Literatuur ; nederlands ; s.o
Choose an application
In dit boek wordt een aantal praktische perspectieven geschetst voor leerkrachten die systematisch willen werken aan de bevordering van de Nederlandse taalvaardigheden van (nieuwe) buitenlandse kinderen in hun groep : zij-instromers.
Nederlands --- NT2 --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Taalonderwijs voor anderstaligen --- allochtonen --- anderstaligen --- meertaligheid --- 475.2 --- Nederlandse taal --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Taalopvoeding --- Nederlands als tweede taal --- Allochtonen --- Basisonderwijs --- 81.84 education for minorities. --- Ausländischer Schüler. --- Basisonderwijs. --- Didactics of Dutch. --- Didactics of primary education. --- Doorstroming. --- Etnische minderheden. --- NT2 (Nederlands tweede taal). --- Niederländischunterricht. --- allochtonen. --- zij-instromers. --- Niederlande.
Choose an application
Docenten die lesgeven in een vreemde taal, vertalen abstracte lesdoelen naar de lespraktijk. In Didactiek van het vreemdetalenonderwijs worden theorie en praktijk bij elkaar gebracht door analyse en verdieping te verbinden met praktijkervaringen. Daarmee draagt het boek bij aan de professionalisering van vreemdetaaldocenten. De auteur geeft een inleiding in de achtergronden van het vreemdetalenonderwijs, met onder meer een praktijkgerichte behandeling van de toetsproblematiek. Daarna volgt de didactiek van de vier taalvaardigheden (lezen, luisteren, schrijven en spreken) en van de deelvaardigheden (uitspraak/spelling, woordenschat en grammatica). Ten slotte komen kennis van land en volk en literatuur aan bod. Bij het boek hoort een website met extra voorbeelden van oefeningen uit leergangen Duits, Engels, Frans en Spaans, opdrachten voor verwerking, toepassing en eigen theorieontwikkeling, en een lijst met aanbevolen titels voor verder lezen en links. Didactiek van het vreemdetalenonderwijs is een handboek voor (aankomende) docenten in moderne vreemde talen in het voortgezet onderwijs voor zowel de onder- als bovenbouw. Inhoudsopgave : Deel I Achtergronden 1 Belangrijke begrippen 2 Vreemdetalenonderwijs en natuurlijke vreemdetaalverwerving 3 Luisteren en lezen: hoe dat werkt, en oefenparameters 4 Spreken en schrijven: hoe dat werkt, en oefenparameters 5 Toetsen 6 Curriculum en leergang 7 Het vto in maatschappelijk perspectief Deel II Vaardigheden 8 Leesvaardigheid 9 Luistervaardigheid 10 Schrijfvaardigheid 11 Gespreks- en spreekvaardigheid Deel III Deelvaardigheden 12 Uitspraak en spelling 13 Woordenschat 14 Grammatica Deel IV Kennis van land en volk, literatuur 15 Kennis van land en volk 16 Literatuur Didactische handleiding voor docenten in het voortgezet onderwijs.
Didactiek. --- Didaktik. --- Eindtermen --- Fremdsprachenunterricht. --- Taalonderwijs. --- Voortgezet onderwijs --- Voortgezet onderwijs. --- Vreemde talen. --- Vreemde-talenonderwijs. --- Vreemdetalenonderwijs --- Secundair onderwijs. --- Nederland. --- Niederlande. --- talenonderwijs --- didactiek --- Didactics of languages --- 485.2 --- vreemdetalenonderwijs --- Duits --- didactiek : vreemde talen (ler) --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- 475.3 --- Didactiek --- Taal --- 37.02 --- Lerarenopleiding : CVO --- 093354.jpg --- Vreemdetalenonderwijs ; secundair onderwijs ; didactiek --- didactiek secundair onderwijs - taal en letterkunde overige talen --- 485.2 Taal en letterkunde; overige talen --- Vreemde-talenonderwijs --- Onderwijs, Vreemde taal --- Onderwijs --- Vreemde taal --- 456.2 --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen
Choose an application
Social organizations --- Belgium --- Netherlands --- Flandre --- Franc-maçonnerie --- Nederland --- Pays-Bas --- Vlaanderen --- Vrijmetselarij --- #GGSB: Dogmatiek --- #GGSB: Atheisme --- #GGSB: Sekten --- 061.236.6 --- Geheime organisaties. Vrijmetselarij. Broederschappen voor wederzijdse hulp. Oddfellows --- 061.236.6 Geheime organisaties. Vrijmetselarij. Broederschappen voor wederzijdse hulp. Oddfellows --- Freemasonry --- Masonic orders --- Masonry (Secret order) --- History --- Freemasonry. --- Vrijmetselarij. --- Freimaurerei. --- Netherlands. --- Niederlande. --- Flandern. --- Atheisme --- Dogmatiek --- Sekten --- de maçonnieke inwijding --- de loges --- de politiek --- het Grootoosten der Nederlanden --- Prins Frederik --- de Reguliere Grootloge van België --- vervolgpaden --- Engeland --- de 'hoge graden'
Choose an application
Municipal government --- -Socialism --- -352 <492> --- 329.14 <492> --- Marxism --- Social democracy --- Socialist movements --- Collectivism --- Anarchism --- Communism --- Critical theory --- Cities and towns --- City government --- Municipal administration --- Municipal reform --- Municipalities --- Urban politics --- Local government --- Metropolitan government --- Municipal corporations --- Government --- Partij van de Arbeid --- Partei der Arbeit der Niederlande --- PvdA --- Christelijk-Democratische Unie --- Sociaal-democratische Arbeiders-Partij --- Socialism --- Partij van de Arbeid. --- 352 <492> --- Nederland --- Labour Party (Netherlands)
Choose an application
Europa. Schandvlek op dit blazoen is echter dat de achterstand van allochtone jongeren nergens zo groot is als in Vlaanderen. Met het ontstaan van zogenaamde concentratiescholen belandde deze situatie in een impasse. Meer dan 20 basisscholen stapten in een proefproject om zich te profileren op de onderwijsmarkt. Het project was in de eerste plaats bedoeld om zieltogende schooltjes, meestal concentratiescholen, te ondersteunen en nieuw leven in te blazen. Ze werden gestimuleerd om uit de grijze zone te treden en opnieuw het vertrouwen van ouders te krijgen. De aanvankelijke strategie van het' deconcentreren' werd snel omgebogen naar het aanbieden van kwaliteit aan elke leerling die zich aandient. Dit boek illustreert wat er tijdens acht jaar veldwerk is gebeurd. Eerst wordt de visie van het herprofileren uiteengezet. Daarna komen alle elementen aan bod die een rol spelen bij de vernieuwing, van de inbreng van de leerkracht en de rol van de projectcoach tot het financiële aspect van de zaak. Tot slot wordt het verhaal verteld van enkele scholen die kozen voor herprofilering. Hierbij horen een stappenplan en een keuze van werkinstrumenten voor de praktijk. Het boek richt zich in het bijzonder tot directies, leerkrachten, begeleiders, zorgcoördinatoren, vormingswerkers, kortom tot iedereen die de school een eigen profiel wil geven. (Bron: covertekst)
#SBIB:316.334.1O223 --- #SBIB:316.334.1O230 --- #SBIB:316.334.1O340 --- allochtonen --- basisscholen --- democratisering --- onderwijs --- onderwijsverandering --- Allochtone kinderen --- Concentratiescholen --- Democratisering --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsvernieuwing --- Zorgverbreding --- 451.3 --- 471.2 --- 472.2 --- 473 --- Basisonderwijs --- Identiteit --- Leidinggeven --- Leraren basisonderwijs --- Schoolleiders --- 090870.jpg --- Basisonderwijs ; Vlaanderen --- Organisatie van het onderwijs: plaatselijk --- Geplande onderwijsverandering --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- School management --- interculturaliteit --- Sociology of education --- Primary education --- Flanders --- Educational innovations --- Belgium --- Education [Elementary ] --- Aims and objectives --- Kwaliteitszorg --- Profiel --- Scholen --- Onderwijsfilosofie --- School (instelling) --- Imago --- Vorschulerziehung. --- Niederlande. --- Vlaanderen.
Choose an application
Alberts, Marcel ; Korvinus, Wim ; Beljon, Joop ; Berkulin, Arie ; Besemer, Theo ; Bleeker, Sies ; de Boer Lichtveld, Frans & Marja ; Boezem, Marinus ; Daan, Karin ; Marks, Harry ; Terwindt, Eugène ; Daniëls, Jan Hein ; Maters, Bas ; van Eyk, Ria ; Ficheroux, Mathieu ; Van Goethem, Jan ; de Goey, Marijke ; Hamelberg, Arnold ; van Santen, Joost ; Hendriks, Berend ; van Vuuren, Marcel ; Kaper, Carla ; Keizer, Jerry ; Koetsier, Hans ; de Kop, David van ; de Laaf, Bert ; van Munster, Jan ; Wondergem, Erik ; Marks, Harry ; van Vuuren, Marcel ; Mes, Antoine ; Meyer, Jacob ; de Nooijer, Paul ; Oxenaar, R.D.E. ; Pennock, Lon ; Terwindt,,Eugène ; Pessink, Jo ; Petri, Hans ; Röling, Wiek ; Van Roojen, Joost ; Sanders, Har ; van Santen, Joost ; Hamelberg, Arnold ; Schippers, Wim T. ; Scholten, Herman ; Snoeck, Jan ; Strobos, Evert ; Struycken, Peter ; Volten, André ; Verhoog, Aat ; Visser, Carel ; de Vries, Auke ; van der Waerden, Anne ; van Wijk, Jan ; Peter Stuyvesant Stichting Zevenaar
Architecture --- Sculpture --- public art --- sculpting --- Art --- private collections --- commissions [orders for works] --- architecture [discipline] --- Bleeker, Sies --- Beljon, Joop J. --- Keizer, Jerry --- de Boer-Lichtveld, Frans --- van Rooyen, Joost --- Waerden, van der, Anne --- Wondergem, Erik --- Boezem, Marinus --- de Boer Lichtveld, Marja --- Verhoog, Aat --- de Goey, Marijke --- Volten, André --- Oxenaar, R.D.E. --- Terwindt, Eugène --- Strobos, Evert --- Kaper, Karla --- Eyk, van, Ria --- van Wijk, Jan --- Daniëls, Jan Hein --- Petri, Hans --- Besemer, Teo J. --- Snoeck, Jan --- Maters, Bas --- Kop, van de, David --- Visser, Carel --- Röling, Wiek --- Pennock, Lon --- Berkulin, Arie --- Hamelberg, Arnold --- Struycken, Peter --- de Laaf, Bert --- van Goethem, Jan --- Mes, Antoine --- De Nooijer, Paul --- Koetsier, Hans --- Pessink, Jo --- Munster, van, Jan --- Korvinus, Wim --- Marks, Harry --- Alberts, Marcel --- Sanders, Har --- Daan, Karin --- Ficheroux, Mathieu --- Scholten, Herman --- Hendriks, Berend --- van Santen, Joost --- van Vuuren, Marcel --- Vries, de, Auke --- Schippers, Wim T. --- Eventstructure Research Group --- Peter Stuyvesant Foundation [Amsterdam] --- anno 1900-1999 --- Netherlands --- Nederland --- Art, Dutch --- Public art --- Architektur --- Environment --- Beeldende kunsten. --- Vormgeving. --- Werkomgeving. --- Woonomgeving. --- Geschichte 1950-1982. --- Niederlande --- Architektur. --- Environment. --- Niederlande. --- Boer Lichtveld, de, Marja --- Boer-Lichtveld, de, Frans --- Goey, de, Marijke --- Nooijer, de, Paul --- Rooyen, van, Joost --- Goethem, van, Jan --- Santen, van, Joost --- Vuuren, van, Marcel --- Oxenaar, Ootje --- private collections [object groupings]
Choose an application
Inclusie of 'met z'n allen samen leven en leren' is een belangrijke uitdaging voor onze samenleving en voor ons onderwijs. Dit boek belicht het proces naar meer inclusie vanuit de maatschappelijke evolutie, vanuit wetenschappelijk oogpunt en vanuit de ervaringen van de betrokken leerlingen enhun ouders.
Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- Teaching --- inclusief beleid --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #KVHB:Inclusief onderwijs --- 450.9 --- 454.2 --- 454.23 --- 454.8 --- 460.8 --- Buitengewoon onderwijs --- CLB (Centra voor leerlingbegeleiding) --- CLB-centra --- Europa --- Geïntegreerd onderwijs(GON) --- Inclusief onderwijs --- Inclusieve samenleving --- Klas --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingen --- Leerlingenbegeleiding --- Ouders --- School --- Vlaanderen --- geïntegreerd onderwijs --- inclusie --- leerlingenbegeleiding --- onderwijsvernieuwing --- Downsyndroom --- Gehandicapten --- Gelijkwaardigheid (inclusie) --- Geïntegreerd onderwijs --- Inclusief onderwijs (GON : geïntegreerd onderwijs) --- Kinderen --- Rechten van het kind --- 454.9 --- inclusief onderwijs --- 37.014 --- Inclusie --- Kinderen met een handicap --- Onderwijs --- 460.6 --- pedagogie: inclusie --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Overige onderwerpen --- Onderwijsstrategieën --- Didactische principes --- Roldoorbrekend onderwijs --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- Lager onderwijs --- PMS --- CLB --- Basisonderwijs --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Hoger onderwijs --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- Buurt --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding --- Aufsatzsammlung. --- Gehandicapte kinderen. --- Inclusive education --- Inclusive education. --- Integratie. --- Integrativer Unterricht. --- Onderwijs. --- Special education --- Special education. --- Netherlands. --- Niederlande.
Listing 1 - 10 of 104 | << page >> |
Sort by
|